Вторник, 07.05.2024, 20:38
Ваш профіль
20:38
Вы вошли как: Гость
Меню сайту
Корисні посилання


Опис досвіду роботи

Туленгутбаєва Нурлана

Амангелдійовича,

вчителя інформатики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

Покровської міської ради Донецької області

Проблема:

«Флеш-програми як засіб та метод логічного мислення дітей молодшого шкільного віку»

 

Актуальність досвіду. Проблема розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку стає все більш актуальною. Зміни, що відбуваються в державному стандарті, зумовлюють необхідність виховання покоління, зорієнтованого на розв'язання складних інтелектуальних задач.

          Оптимізувати  навчальний процес, підвищувати ефективність обсягу та форм роботи зі школярами молодшої ланки стає все складніше, керуючись лише традиційними, а інколи застарілими методами та прийомами навчання.

          У сучасних навчальних програмах початкової школи важливе значення надається логічної складової. Під розвитком поняттям «Розвиток логічного мислення» треба розуміти формування логічних прийомів розумової діяльності, а також вміння розуміти і простежувати причинно-наслідкові зв'язки явищ і умінь вибудовувати найпростіші висновки.

Використання ІКТ набуло в наш час великої значущості. Володіння комп’ютерною грамотністю розглядається як уміння писати чи читати, використовуючи ігрові методи. Тому флеш-програми  являє собою анімовану гру, сюжет якої пов'язаний смисловим ланцюжком.

Актуальність проблеми зумовили вибір теми «Флеш-програми як засіб та метод   

логічного мислення дітей молодшого шкільного віку».

Мета узагальнення досвідурозробити теоретичні та практичні засади розвитку логічного мислення дітей молодшого шкільного віку.

Основна ідея досвіду – процес розвитку логічного мислення учнів відбуватиметься ефективно за умови організації відповідного інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища.

Інноваційна значущість ідеї досвіду полягає в тому, щоб організувати таке середовище, яке б сприяло розвитку логічного мислення та розвитку інтересу до проблеми. Такий підхід дозволяє усвідомити використання і значущість інформаційних технологій у навчальному процесі.

Завдання дослідження:

  1. Вивчити теоретико-методичні передумови розробки проблеми розвитку логічного мислення з використанням флеш-програм.
  2. Розробити комплекс програм для розвитку логічного мислення з використанням флеш-програм дітей молодшого шкільного віку.

Науково-теоретична база дослідження. Питання розвитку логічного мислення перебувають у центрі уваги значної кількості науково-педагогічних досліджень. Вихідним моментом у вивченні досліджуваної проблеми є думка науковці щодо того, що у процесі керованого навчання відбувається розвиток мислення молодших школярів (Г.О.Балл, П.Я.Гальперін, В.В.Давидов, О.К.Дусавицький, Д.Б.Ельконін, В.Р.Ільченко, І.М.Козловська, Т.В.Косма, Г.С.Костюк, С.Д.Максименко, В.О.Моляко, В.Ф.Моргун, Ж.Піаже, О.В.Скрипченко, Н.Ф.Тализіна, Ю.М.Швалб, І.С.Якіманська, Т.С.Яценко). Більшість дослідників стверджують, що в ході навчальної діяльності відбувається розвиток як окремих операцій та показників мислення учнів, а саме: аналізу, синтезу, узагальнення, логічності, креативності, обізнаності та ін., так і мислення у цілому.

Технологія реалізації провідної педагогічної ідеї та її складників передбачає оптимізацію навчального процесу, підвищення ефективності обсягу та форм роботи зі школярами молодшої ланки, керуючись не традиційними методами та прийомами навчання.

Флеш-програми спрямовані на розвиток пізнавальних процесів, з яких у молодшому шкільному віці найбільш важливими є: увага, сприйняття, уява, пам'ять і мислення.

В основу флеш-програм покладені головні завдання навчання:
– навчити дитину знаходити і розв'язувати суперечності;
– навчання системного підходу, тобто бачення об’єкта  у взаємозв'язку його компонентів;
– використовувати нестандартні оригінальні рішення, спираючись на набуті знання та інтуїцію, дитина вчиться знаходити вихід із будь-якої життєвої ситуації.

Необхідно наскільки це, можливо, наперед оточити дитину таким середовищем, щоб стимулювати дитину до вирішення певних завдань. Саме в цьому й полягає важлива умова ефективного розвитку логічного мислення.
   Всі заняття з розвитку логічних здібностей проводяться в грі. Для цього потрібні навчальні засоби  нового типу: творчі, розвиваючі.     

Флеш-програми , на мою думку, і є тим новим розвиваючим засобом:
1. Кожна  являє собою наочний набір завдань.
2. Завдання даються дитині на різних рівнях підготовленості.
3. Задачі розташовані приблизно у порядку зростання складності.
4. Задачі мають дуже широкий діапазон труднощів, можуть збуджувати інтерес протягом певного часу.
5. Поступове зростання труднощі завдань сприяє розвитку логічного мислення у дітей молодшого шкільного віку.
          Такі флеш-програми вже  виступають в ролі окремого метода, а не просто засобу навчання.

Тому  в моєму баченні флеш-програми - це засіб та метод розвитку творчих здібностей дітей.

У процесі логічного та загального розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку істотне місце займає навчання, їх вирішення та складання простих логічних завдань. Якщо в середній школі навчання ведеться при вирішенні прикладів і завдань, то в практиці роботи початкової ланки прийнято знайомити дітей з найпростішими прийомами логіки на основі простих завдань, в умові яких відображаються реальні, в основному ігрові ситуації. Кожна флеш-програма повинна включати дані і шляхи вирішення.

У роботі з флеш-програмами вдосконалюються вміння проводити аналіз, узагальнювати і конкретизувати, розкривати основне і відкидати все другорядне.
          Заняття з флеш-програмами сприяє вихованню терпіння, наполегливості, волі, сприяє пробудженню інтересу до самого процесу пошуку рішення, дає можливість випробувати глибоке задоволення, пов'язане з вдалим рішенням.
          Очікувані результати використання флеш-програм:

- діти розуміють конкретний зміст дії і зв'язки між компонентами і результатом цих дій;

- діти вміють виділяти в задачі відоме і невідоме, а в зв'язку з цим вибирати ту чи іншу дію;

- діти розуміють зв'язок між діями.

Апробація результатів досвіду. Основні положення досвіду реалізувались у виступах на міському калейдоскопі майстер-класів «Мої творчі знахідки», методичному об’єднанні вчителів інформатики початкової школи та розміщенням методичного матеріалу на Інтернет ресурсі HelpInformatik.NET.UA

Посилання на публікаці:
http://helpinformatik.net.ua/publication.php?doc=method-kop&cat=11&id=1027

http://helpinformatik.net.ua/publication.php?doc=method-kop&cat=19&id=570

 

 

Пошук на сайті
Пошук в мережі
Час на сайті
Радіоточка
Гості сайту
Наш сайт посетили
счетчик посещений
 с 01.09.2013 г.
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0